Facebook postaje Meta

29 Oct 2021

Korisnička baza Facebooka sve je starija, a uticaj nad mlađom populacijom sve je slabiji. To već neko vreme pokazuju interna istraživanja istoimene kompanije. Uz ovaj negativan trend, poslednjih godina sve je teže pobrojati silne skandale u kojima je ona umešana. Takođe, njeni pravni zastupnici redovni su gosti sudskih i zakonodavnih institucija širom sveta. Rešenje ovih problema je, smatra generalni direktor Mark Zakerberg – promena imena kompanije. O tome se šuškalo još u julu, zatim je nezvanično najavljeno prošle nedelje, da bi pre koji dan na Connect konferenciji, bilo zvanično potvrđeno. 

Kompanija Facebook zvaće se Meta, što bi trebalo da bude jasna asocijacija na metaverse koji nadležni vide kao srž budućih operacija. „Mi smo kompanija koja razvija tehnologije povezivanja”, izjavio je Zakerberg i dodao: „Zajedno, konačno možemo da smestimo čoveka u sam centar te tehnologije. I zajedno, možemo da uspostavimo još veću autorsku granu ekonomije”. Veliki vođa ozvaničio je i svoj hashtag na Twitteru @meta kao i internet stranicu meta.com, koja vas preusmerava do posebne Facebook stranice gde se mogu pročitati sva ostala opšta mesta. Mark je izričit da se korporativna struktura ne menja, s tim što će svoje periodične finansijske izveštaje, počev od onog za četvrti kvartal 2021. podnositi u dva operativna segmenta: aplikacije (Family of Apps) i VR (Reality Labs). Tu je i nova skraćenica za trgovinu na berzi, MVRS, koja je u pogonu od 1. decembra.

 

S obzirom na to da kompaniju Google u svakodnevnom govoru i dalje tako oslovljavamo, iako je ona od 2015. formalno samo podružnica Alphabeta, videćemo da li će Meti poći za rukom da se distancira od svog nekadašnjeg imena.